Zlatý středník (bodkočiarka) rozdal ceny v 34 kategóriách. Osobnosťou PR je Bohuněk, talentom Soukeník, najlepšou agentúrou Fleishman - Hillard

09. 09. 2020

Osemnásty ročník súťaže oceňujúci najlepšie PR a komunikačné projekty pozná svojich víťazov. Počas slávnostného vyhlásenia v Empire Hall Slovanského domu v Prahe si tí najlepší prevzali celkom 96 ocenení. Prvýkrát sa zúčastnili aj prihlasovatelia zo Slovenska, ktorí sa na víťazných pozíciách umiestnili celkom 18x. Najviac ocenení si odniesli spoločnosti Plzeňský Prazdroj, O2 Slovakia a ŠKODA AUTO.

 

A kto zvíťazil v jednotlivých kategóriách?

V tradične veľmi konkurenčnom súboji o najlepší Tlačený externý časopis a noviny zabodoval najlepší magazín Forum Univerzity Karlovej, ktorý získal prvenstvo aj vlani. Ocenenie za najlepší elektronický časopis a blog získal LMC magazín spoločnosti LMC, vytvorený agentúrou Boomerang Communication.

Trofej za prvé miesto v kategórii Výročná správa získal projekt Atlas kúzelných bytostí Krištáľového údolia, ktorý pre spoločnosť Preciosa vytvorilo štúdio Touch Branding.

Víťazom kategórie Mobilné aplikácie sa stal projekt spoločnosti Packeta International alebo Zásielkovne s názvom Medzi nami. V kategórii webových stránok najviac zaujal projekt Red redefined, pripravený agentúrou WDF pre Preciosa Components.

Najlepším PR eventom sa stal projekt Open for Opera od Raiffeisenbank. Eliška Vyhnánková & Michelle Losekoot si odniesli ocenenie za prvé miesto v kategórii Využitie sociálnych sietí s kampaňou Ako sa spravujú sociálne siete v Česku? V kategórii Zapojenie influencera a celebrity sa na prvom mieste umiestnila spoločnosť Unilever so slovenskou kampaňou Rexona – mesto je tvoje fitko.

Sloboda je v tebe názov úspešného projektu, ktorý pre Slovenskú Sporiteľňu vytvorila marketingová agentúra Zaraguza a ktorý sa na prvom mieste umiestnil hneď dvakrát, a to v kategóriách Štruktúra, obsah a storytelling a Integrovaná kampaň.

„Rovnako ako ocenenie samotné je dôležitá aj spätná väzba od odborných porotcov, ktorú každá zo 415 prihlášok dostáva. Záujem o ňu majú nielen firmy a agentúry, ale v obrovskej miere aj verejný a neziskový sektor. Súťaž tak skutočne pomáha českému a najnovšie aj slovenskému PR a komunikácii neustále sa posúvať vpred,“ hovorí Michaela Pišiová, výkonná riaditeľka PR Klubu.

Organizácia Lekári bez hraníc vybojovala cenu za prvé miesto v kategórii Nízky rozpočet a jeho efektivita za on-line kampaň Hodina pre Sýriu. Ocenenie za Krízovú komunikáciu a komunikáciu zmeny si odniesol projekt Bourat je nezmysel, ktorý pre spoločnosť OC DBK vytvorila agentúra Donath Business & Media.

Za Použitie technológií a inovácií získal cenu za prvé miesto projekt Prezidentský prejav, ktorý sa nikdy nestal, ktorý pre HBO Europe spracovala agentúra SYMBIO Digital.

Ocenenie za najlepší Newsletter si odniesla firma BETTER MARKETING s projektom 100_% efektívnej kantíny mailing, ktorý si neberie servítky.

Z veľkého množstva prihlásených projektov v kategórii Brožúra, katalóg a leták sa stala víťazom Ročenka LMC. Najväčší úspech v kategórii Interný tlačený časopis a noviny zožal ŠKODA Mobil.

Projekt Obyčajné životy pre pacientov s cystickou fibrózou získal 1. miesto v kategórii Audio a video prezentácie. Telefónne búdky zvonili za demokraciu, to je projekt, ktorý preberal sklenené ocenenie v kategórii Kreatívna idea.

Internú komunikáciu a employee engagement ovládol projekt Zbohom dress code (Dress release). Slovenský projekt Kláštorná Kalcia - voda pevná ako skala zvíťazil v kategórii Launch, relaunch, rebranding.

 

GRAND PRIX pre Osobnosť PR a novo tiež Talent roka a Najlepšiu agentúru

Odborné poroty udelili aj niekoľko prestížnych ocenení Grand Prix. Popri tradičnej Osobnosti roku PR v tohtoročnom ročníku prvýkrát tiež Talent a Najlepšiu agentúru roka.

Cenu Osobnosť PR prevzal Bohuslav Bohunek, a to za publikáciu knihy P.R.ciny, ktorá je inšpiráciou nielen pre komunitu PR profesionálov, ale aj pre širšiu verejnosť, ktorá sa zaujíma o komunikáciu.

„Bohuslav Bohuněk sa cez 20 rokov pohybuje v médiách píšucich o marketingovej komunikácii. Jeho meno je spojené s titulmi Stratégia, Marketing & Media, Trend Marketing, MarketingSalesMedia alebo Týždeň. V LinkedIn skupine P.R.ciny, ktorú pred 6 rokmi založil, poukazuje na nešváry v našom odbore. Rastúca popularita skupiny inšpirovala autora k vydaniu rovnomennej knihy, ktorá je vynikajúcou ukážkou toho, čomu sa v komunikácii vyvarovať,“ uviedol Pavel Vlček, predseda Výkonného výboru PR Klubu.

Tohtoročným Talentom Zlatého středníka sa stal Štěpán Soukeník, ktorého porota ocenila za jeho kariérny úspech na pozícii Politics and Government Outreach Manager pre región strednej a východnej Európy vo varšavskej regionálnej centrále technologického gigantu Facebook.

Najlepšou agentúrou je Fleishman - Hillard, ktorej tím sa v tohtoročnom ročníku súťaže podieľal na projektoch, ktoré boli ocenené v celkom v ôsmich kategóriách.

Slávnostné vyhlásenie výsledkov sa konalo v Empire Hall Slovanského domu v Prahe. Prihlásené projekty hodnotilo 12 porôt zložených z viac ako 80 odborníkov na PR a komunikáciu, marketing, grafiku a expertov ďalších pridružených disciplín.

Zlatý středník každoročne organizuje odborová organizácia PR Klub združujúca viac ako 200 profesionálov z oblasti public relations a komunikácie.

Kompletné výsledky nájdete na www.zlatystrednik.sk.

 

Partnermi súťaže sú Bohemia Sekt, Empire Hall, Foodway Catering, Future Communications & Media, Ipsos, LK Production, Monitor Media, Orange Slovensko, Plzeňský Prazdroj, Smybox, Tlačiareň Broumov a Víno Hruška.