14. 06. 2022
Česko-slovenská súťaž komunikačných projektov a firemných médií Zlatý středník zverejnila shortlist 29 kategórií so 176 nomináciami. Úspešnosť slovenských prác sa každým rokom zvyšuje, tento rok tvoria až 18 % zo všetkých projektov umiestnených na shortliste. Takmer stovka porotcov z radov popredných expertov na komunikáciu vyhodnotila rekordných 571 prihlášok.
Celý shortlist najdete tu.
Najúspešnejšími slovenskými zadávateľmi sa stali (podľa abecedy) 365.bank, Lidl Slovenská republika, Slovenská sporiteľňa a Škoda Auto Slovensko. Medzi agentúrami zabodovali predovšetkým PR Clinic, SKPR Strategies a Zaraguza. Slovenské projekty tvorili 15 % zo zaslaných prihlášok a 18 % z celkových miest na shortliste.
Úspešné slovenské kampane vsádzajú predovšetkým na jednoduchý a priamy nápad a bohatú interakciu s cieľovými skupinami, hovorí Michaela Pišiová, výkonná riaditeľka PR Klubu, a dodáva: „Slovenské projekty v posledných rokoch často využívali prvky humoru hraničiaceho s cieleným gýčom, čo vzbudzuje silné a často pozitívne emócie. Tohtoročné projekty boli iné. Reflektovali zložitú pandemickú situáciu, nestrácali pritom však svoj dôvtip a jednoduchosť oznámenia.“
Celkom 93 expertov z oblasti public relations, marketingu a audiovizuálnej tvorby vyhodnotilo počas mesiaca prihlášky v 29 hlavných a odborových kategóriách. Najpopulárnejšou hlavnou kategóriou sa tento rok stala „Integrovaná kampaň“, medzi odborovými vedie „Priemysel, strojárstvo a energetika“.
Medzi slovenskými porotcami sa v tohtoročnom jubilejnom ročníku objavili mená ako Tomáš Palovský z Orange, Lucia Muthová z Allianz-Slovenská poisťovňa, Martin Dobiš z PR Clinic, Alena Krčová z Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR, Simona Mištíková z Divino, Tomáš Bezák z Lidl Slovenská republika, Miroslava Kernová z omediach.com alebo Michal Kišša z Nadácie Pontis. „Jednoduchá a profesionálne zrealizovaná idea funguje najlepšie. To je pre mňa leitmotív úspešných projektov aktuálneho ročníka Zlatého středníka. Kvalita prihlásených projektov bola tento rok opäť mimoriadne vysoká, budúcnosť komunikačnej brandže v Česku aj na Slovensku vidím veľmi pozitívne,“ hovorí Štefan Frimmer, spoluzakladateľ platformy Komunikační experti a šéf korporátnej komunikácie Slovenskej sporiteľne.
Okrem trofejí pre víťaza súťažných kategórií organizátori ešte udelia prestížne ceny Grand Prix pre Najlepšiu agentúru, Osobnosť PR alebo Talent. V minulom roku si titul najlepšej agentúry v silnej konkurencii tak českých, ako aj slovenských agentúr odniesli This is Locco.
„Veľmi nás teší, že public relations je skutočnou strategickou disciplínou. Projekty a ďalšie počiny prihlásené do Zlatého středníka 2022 preukazujú mimoriadnu profesionalitu tímov, ktoré za nimi stoja, a to ako na strane zadávateľov, tak agentúr,“ zhŕňa Pavel Vlček, predseda Výkonného výboru PR Klubu.
Slávnostné vyhlásenie víťazov je naplánované na 1. septembra v Cubex Centrum Praha.
Mediálním partnerem soutěže je Marketing & Media. Mezi partnery slavnostního vyhlášení patří Cubex Centrum Praha, InCatering, Simopt, Monitora Media, MasterCard, Coca-Cola, Bohemia Sekt, Plzeňský Prazdroj a Víno Hruška. Produkci galavečera zajistí LK Production.
Hlavné kategórie 20. ročníka Zlatého středníku (Zlatej bodkočiarky)
Odborové kategórie
Grand Prix (navrhne porota):
Zlatý středník (Zlatá bodkočiarka) je československá profesná súťaž hodnotiaca firemné interné a externé médiá a najlepšie komunikačné projekty vznikajúce ako v Českej republike, tak na Slovensku. Odborná porota posudzuje prihlásené práce aj naprieč odborovými sektormi a porovnáva tie najzaujímavejšie osobnosti a PR agentúry roka.