Český PR Klub a Asociácia hovorcov SR vyhlasujú československú súťaž Zlatý středník 20/21

25. 01. 2021

Prvú medzinárodnú súťaž komunikátorov Česka a Slovenska „Zlatý Středník“ vyhlasujú PR Klub a Asociácia hovorcov Slovenska (AHS). Spoločný projekt tak bude unikátnym miestom pre benchmarking najlepších komunikátorov 15 miliónového priestoru Strednej Európy. Prihlášky komunikačných projektov je možné podávať do 31. marca 2021. Víťazi budú vyhlásení v septembri.

Renomovaná česká súťaž Zlatý středník (Zlatá bodkočiarka) sa oficiálne stáva jediným priestorom pre benchmarking najlepších československých odborníkov v PR a komunikácii. Asociácia hovorcov Slovenska sa rozhodla stať partnerom českého PR Klubu pri organizácii Zlatého středníka. „Medzinárodný benchmarking práce komunikátorov na Slovensku i v Čechách považujeme za mimoriadne dôležitý. V minulom, historicky prvom ročníku, do ktorého sa zapojili aj slovenské firmy i agentúry, obsadili slovenské projekty najvyššie priečky v 14 percentách. V aktuálnom ročníku sme mimoriadne zvedaví na Česko-Slovenský súboj projektov krízovej komunikácie súvisiacich s pandémiou, ktoré realizovalo množstvo firiem a organizácií,“ povedal Vladimír Machalík, predseda Asociácie hovorcov Slovenska, ktorý bol v predchádzajúcom ročníku členom poroty súťaže. Celkovo sa v minulom roku do súťaže zapojilo 54 slovenských prihlášok, zo 415 prihlásených predstavovali projekty zo Slovenska 13 percent.

„Mnoho komunikátorov z Českej republiky pôsobí aj na slovenskom trhu, či už sú to veľké korporácie, finančné domy, či PR agentúry. Rozšírením Zlatého středníka prinášame unikátny priestor, v ktorom umožňujeme benchmark stredoeurópskeho komunikačného priestoru. Komunikátori oboch krajín vďaka tomu budú môcť čerpať inšpirácie najlepších príkladov z oboch krajín a posúvať sa ďalej dopredu. Veľké, stredné i malé firmy, či organizácie tak získajú prehľad o kvalite svojich projektov,“ uviedol Pavel Vlček, predseda Výkonného výboru PR Klubu.

Prihlasovatelia si môžu vyberať medzi tradičnými kategóriami najlepších firemných časopisov, newslettrov, katalógov, výročných správ, či webov. Súťažiť však môžu aj v kategóriách ako najlepšia štruktúra, obsah, storytelling, PR evente, interná komunikácia, či influencer marketing. Najmä pre organizácie, ktoré majú menšie rozpočty je vytvorené kategória „Nízky rozpočet a jeho efektivita“, ktorá preukazuje, že kvalita nemusí vždy stáť veľa. Projekty budú súťažiť o prvenstvo naprieč odvetvovými kategóriami v oblastiach verejného sektora, strojárenstva a energetiky, či finančných služieb. Hlavné a odborové kategórie dopĺňa ocenenie Grand Prix, ktoré si odnesú Osobnosť PR, Talent roku, Najlepšia agentúra a tiež Najlepší covid projekt.

Prihlášky môžu podávať firmy, agentúry a neziskové organizácie aj vládne inštitúcie na www.zlatystrednik.cz/prihlaska.

 

ZLATÝ  STŘEDNÍK 20/21 – kategórie:

Hlavné kategórie

1. Externý tlačený časopis a noviny

2. Interný tlačený časopis a noviny

3. Elektronický časopis a blog

4. Newsletter

5. Brožúra, katalóg a leták

6. Výročná správa

7. Webové stránky

8. Mobilné aplikácie a inovácie

9. Audio a video prezentácia

10. PR event

11. Využitie sociálnych sietí a influencer marketing

12. Štruktúra, obsah a storytelling

13. Kreatívna idea

14. Nízky rozpočet a jeho efektivita

15. Interná komunikácia a employee engagement

16. Krízová komunikácia, komunikácia zmeny a public affairs

17. Launch, relaunch, rebranding

18. Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť

19. Integrovaná kampaň

 

Odborové sektory

1. Auto-moto a doprava

2. Finančné služby

3. FMCG, krása a móda

4. Neziskový sektor

5. Priemysel, strojárstvo a energetika

6. Šport, zábava, umenie, médiá, cestovný ruch a gastronómia

7. Telekomunikácie a IT

8. Verejný sektor a politická komunikácia

9. Zdravotná starostlivosť a farmácie

 

Grand Prix (navrhne porota):

Najlepšia agentúra

Talent

Osobnosť PR

Najlepší covid projekt

 

Kontakt:

Michaela Pišiová

Výkonná riaditeľka PR Klubu

reditelka@prklub.cz
+420 777 955 918

 

Vladimír Machalík

Predseda Asociácie hovorcov Slovenska

vladimir.machalik@gmail.com

+421 905 839 114