13. 05. 2021
Medzinárodná súťaž Zlatý středník určená pre všetkých komunikátorov v Česku a na Slovensku sa v roku 2021 teší mimoriadnej popularite. Svedčí o tom aj rekordný počet prihlášok z oboch krajín, ktorý takmer dosiahol okrúhle číslo 500! Zvýšený záujem výrazne prejavili slovenskí komunikační experti a to hneď o dvojnásobok. Kto sa napokon stane víťazom v jednotlivých kategóriách, to sa verejnosť dozvie 2. septembra v Prahe.
Súťaž Zlatý středník, v preklade Zlatá bodkočiarka, vyhlasuje český PR Klub v spolupráci s Asociáciou hovorcov Slovenska (AHS). Vďaka tomuto unikátnemu projektu vzniká inšpiratívny priestor pre komunikátorov a marketérov k tomu, aby prezentovali svoju prácu a projekty, ktoré majú šancu uspieť v silnej konkurencii. Následne sa najlepší z najlepších na základe hodnotenia československých expertov z rôznych komunikačných disciplín môžu tešiť zo vzácneho ocenenia, ktoré bude pomyselnou čerešničkou na torte. V poradí 19. ročník súťaže práve spúšťa hodnotenie až 490 prihlášok.
Záujem Slovákov sa takmer zdvojnásobil
Pre slovenských komunikátorov je súťaž Zlatý středník otvorená len druhý rok. Slovenská komunita komunikačných profesionálov zároveň prejavila dvojnásobný záujem zapojiť sa do súťaže a v silnej konkurencii s českými kolegami z fachu zabojovať o prvenstvo v danej kategórii.
Hovorí Vladimír Machalík, predseda Asociácie hovorcov Slovenska. „Celkovo takmer sto prihlášok zo Slovenska potvrdzuje zvyšujúci sa záujem slovenských agentúr a zadávateľov, ktorí si chcú zmerať sily s najlepšími projektami z dielne českej konkurencie. Obom tímom budem samozrejme držať palce, vyhrať však môže len jeden,“ uviedol Machalík a doplnil: „Slováci majú dôveru v transparentnosť poroty, ktorá je zložená z vybraných odborníkov naprieč sektormi a špecializáciami z oboch štátov.“
Novinky, ktoré dodávajú súťaži nový rozmer
„Najviac prihlášok evidujeme v úplne novej kategórii, ktorou je Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť. Promptne sme tak reagovali na vysoký záujem zadávateľov v oboch krajinách. Po novom budú porotcovia takisto hodnotiť projekty z oblasti Public Affairs, čo je dôležitá a náročná disciplína Public Relations,“ povedal Pavel Vlček, predseda Výkonného výboru PR Klubu ktorý zároveň aj súťaž organizuje.
Medzi novinky súťaže bude napríklad patriť aj pohľad CEO či výkonného člena, ktorý posúdi efektivitu a prínos projektov. Pôjde pritom o práce, ktoré sa dostali na stupne víťazov.
Porota zostavená z tých najlepších
Tento rok bude mať súťaž Zlatý středník až 14 odborných porôt. Patriť do nich bude takmer 100 expertov na riadenie reputácie značiek a ich komunikácie, šéfredaktori kľúčových médií a iní odborníci. Dokopy zhodnotia projekty z 28 kategórii, pričom medzi najviac obsadené patrí už spomínaná kategória Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť, Audio a video prezentácia alebo Integrovaná kampaň.
ZLATÝ STŘEDNÍK 20/21 – kategórie:
Hlavné kategórie
1. Externý tlačený časopis a noviny
2. Interný tlačený časopis a noviny
3. Elektronický časopis a blog
4. Newsletter
5. Brožúra, katalóg a leták
6. Výročná správa
7. Webové stránky
8. Mobilné aplikácie a inovácie
9. Audio a video prezentácia
10. PR event
11. Využitie sociálnych sietí a influencer marketing
12. Štruktúra, obsah a storytelling
13. Kreatívna idea
14. Nízky rozpočet a jeho efektivita
15. Interná komunikácia a employee engagement
16. Krízová komunikácia, komunikácia zmeny a public affairs
17. Launch, relaunch, rebranding
18. Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť
19. Integrovaná kampaň
Odborové sektory
1. Auto-moto a doprava
2. Finančné služby
3. FMCG, krása a móda
4. Neziskový sektor
5. Priemysel, strojárstvo a energetika
6. Šport, zábava, umenie, médiá, cestovný ruch a gastronómia
7. Telekomunikácie a IT
8. Verejný sektor a politická komunikácia
9. Zdravotná starostlivosť a farmácie
Grand Prix (navrhne porota):
Najlepšia agentúra
Talent
Osobnosť PR
Najlepší covid projekt
Kontakt:
Michaela Pišiová
Výkonná ředitelka PR Klubu
reditelka@prklub.cz
+420 777 955 918