Podmienky

Podmienky súťaže

Súťaže sa môže zúčastniť akákoľvek firma a obchodná spoločnosť, inštitúcie verejnej a štátnej správy, politická strana, nezisková organizácia, asociácia a ďalšie subjekty, ktoré pôsobia v Českej republike a na Slovensku. Súťaže sa môže zúčastniť aj agentúra alebo iná tretia osoba, ktorá spracováva prihlasovaný projekt pre zadávajúcu spoločnosť pôsobiacu v Českej republike či na Slovensku.

Organizátor súťaže môže prihlásené projekty a ich prílohy použiť na prezentáciu súťaže. Ak si prihlasovateľ nepraje zverejniť niektoré časti projektu, uvedie túto informáciu do prihlášky. Za obsah publikácie, ktorá nesmie byť v rozpore s dobrými mravmi, nesie zodpovednosť vydavateľ.

 

Podmienky pre zaradenie prihlásených prác do hlavnej kategórie súťaže:

  • Riadne vypĺňte a odošlite on-line prihlášku. Prihlásený projekt alebo jeho časť sa musí realizovať v ktoromkoľvek období od januára 2023 do marca 2024.

  • Zašlite tlačené materiály v príslušných kategóriách na adresu organizátora súťaže: PR Klub, z. s., U Průhonu 1516/32, 170 00 Praha 7. Elektronickú verziu v podobe náhľadového PDF nahrajte do príloh prihlášky. 

    • "Externý tlačený časopis a noviny" a "Interný tlačený časopis a noviny" – zašlite tri po sebe idúce vydania po troch výtlačkoch. Ak publikácia vychádza menej často ako trikrát ročne, zašlite menej výtlačkov a uveďte túto informáciu do prihlášky. Do súťaže sa môžu prihlásiť aj publikácie, ktoré sú určené na predaj. Predaná časť však nesmie presiahnuť 50 % celkového nákladu periodika.

    • "Brožúra, ročenka a katalóg" a "Výročná správa" – zašlite tri výtlačky.

  • Registračný poplatok za každú prihlášku do hlavnej kategórie sa rôzni podľa dátumu prihlásenia projektu. V cene prihlášky do jednej hlavnej kategórie navyše automaticky získavate vstupenku na galavečer súťaže Zlatý středník v hodnote 60 € a písomnú spätnú väzbu na prihlásený projekt.

    • 200 € bez DPH do 7. februára
    • 240 € bez DPH od 8. februára do 7. marca
    • 280 € bez DPH od 8. marca teraz až do predĺženého termínu 16. apríla 2024
  • Mimovládne neziskové organizácie právnych foriem: spolky a pobočné spolky, nadácie a nadačné fondy, účelové zariadenia cirkví, všeobecne prospešné spoločnosti a ústavy sa môžu prihlásiť do jednej hlavnej kategórie zadarmo, ak spracovateľom väčšiny projektu typu kampaň nie je externá agentúra či iný subjekt. Do ďalších hlavných kategórií sa dá registrovať iba za štandardný poplatok.

 

 Podmienky pre zaradenie prihlásených prác do odborovej kategórie súťaže:

  • Prihláška do odborovej kategórie je podmienená prihláškou do akejkoľvek hlavnej kategórie.

  • Registračný poplatok za každú prihlášku do odborovej kategórie činí 79 € bez DPH nehľadiac na dátum prihlásenia do súťaže.

Právo na účasť v súťaži vzniká dodržaním všetkých vyššie uvedených podmienok.

 

Podmienky nákupu vstupeniek na galavečer súťaže Zlatý středník

  • Vstupenky je možné zakúpiť prostredníctvom webových stránok súťaže Zlatý středník a stránok organizácie PR Klub (www.prklub.cz), a to v priebehu júla a augusta 2024.

  • Ak na akciu nakoniec nebudete môcť prísť, prosíme, myslite na storno podmienky:
    - do 3 dní pred akciou - 0 % z ceny vstupného
    - menej ako 3 dni pred akciou - 100 % z ceny vstupného, zaplatené vstupné sa už nevracia.

 

 

Kritériá hodnotenia

Všeobecné kritériá pre hodnotenie kategórií sú:

  • Miera inovácie a originality (do akej miery je projekt novátorský a jedinečný)

  • Kreatívny proces (hodnotenie tvorivej práce s jednotlivými zložkami projektu z hľadiska audiovizuálneho či grafického stvárnenia)

  • Efektivita (zásah cieľovej skupiny a dosiahnutie vytýčených cieľov)

  • Kvalita realizácie (ako sa podarilo myšlienku projektu realizovať

 

Kritériá sú vždy doplnené o ďalšie body relevantné k danej kategórii. Zoznam všetkých kategórií a ich kritérií nájdete tu.

 

Konflikt záujmov

Porotca je po zoznámení sa s hodnotenými médiami povinný ohlásiť prípadný stret záujmov. Konflikt záujmov definujeme predovšetkým ako situáciu, ktorá ohrozuje dôveru v nestrannosť porotcu, pri ktorej by mohol zneužiť svoje postavenie na získanie prospechu pre seba či iné spriaznené subjekty a ktorá je v rozpore s povinnosťou porotcu zabezpečiť hodnotenie všetkých súťažných médií výhradne na základe ich kvalít. Porotca preto nesmie hodnotiť médium, ktoré sám pripravil, na ktorého príprave sa podieľal, či to, ktoré vzniká u jeho zamestnávateľa, na strane jeho klienta alebo u osoby blízkej.


Hlas porotcu, ktorý ohlási konflikt záujmov, sa nezapočítava do celkového hodnotenia. Nedochádza však k diskvalifikácii jeho hodnotenia u ostatných médií. Na vyhodnotenie sú použité priemerné hodnoty z hodnotenia ostatných porotcov. Ak je konflikt záujmov nahlásený u viac ako troch médií v jednej kategórii, musí organizátor súťaže porotcu buď z hodnotenia vyradiť, alebo zabezpečiť jeho preradenie v rámci porôt tak, aby hodnotil iba kategórie, u ktorých v konflikte záujmov nie je.