15. 03. 2024
Čo presne je Pro? Pro je hlasom odborníkov na marketing, biznis a údaje. Jeho cieľom je vytvárať prostredie marketing-driven spoločností a raz a navždy posadiť marketingových riaditeľov k stolu, pri ktorom sa riešia firemné stratégie. Práve oni v rozhodujúcich okamihoch zastupujú hlas zákazníkov. Preto chcú im aj výkonným riaditeľom dodať vhľad do úlohy marketingu vo všetkých oblastiach riadenia spoločnosti a budovania značky.
Dobrý marketér rozumie zákazníkom a ich potrebám. Dokáže sa podieľať na dizajne produktu alebo služby a dobre komunikovať propozíciu spoločnosti. Tak prečo sa stále jeho úloha spája len s push reklamnou komunikáciou? Marketing je core kompetencia spoločnosti a pritom ho takto málokto vníma. Dlhodobou prácou a edukáciou klientov sa snaží takýto náhľad na fungovanie marketingu zmeniť. Ale chceli ísť o krok ďalej. Na prelome roku 2022 sa preto rozhodli začať vydávať vlastný magazín. Ten do hlavnej úlohy stavia ako spoločnosti, ktoré úlohu marketingu nepodceňujú, tak marketérov, ktorí dokážu ponúknuť presah ďaleko za rámec zažitých taktík.
A aká je stratégia a ciele magazínu?
Nechceli vydávať ďalší informačný plátok, ktorý by predstavoval novinky zo všetkých kútov odboru. Nemali záujem ani o čistú propagáciu skupiny. Hoci je magazín Pro ľahko prepojiteľný so značkou Proficio, nejde nevyhnutne o PR značky. Nebojí sa dávať priestor konkurencii a firmám, ktoré nie sú ich klientom. Chceli ísť nad rámec štandardných firemných magazínov a v maximálnej miere sa pokúsiť o nezávislosť.
Ciele Proficio preto nie sú nijako komerčné – chcú vzdelávať cieľovú skupinu CEO’s a CMO´s a predstaviť im nevyhnutnú úlohu marketingu v rámci ich podnikania. Zatiaľ prvé vydanie distribuujú poštou zadarmo, online verzia je k dispozícii na webe spoločnosti.
V čom je tento magazín jedinečný a novátorský?
Pevne verí, že oproti ostatným marketingovým médiám prináša hlavne presah a nadhľad. Neobmedzujú sa len na informovanie o personálnych zmenách v agentúrach alebo rozbor konkrétnych taktík. Chcú akcentovať súvislosti medzi marketingom a fungovaním biznisu a odhaliť jeho potenciál v očiach decision makerov, ktorí ho často podceňujú. Od začiatku nemajú komerčné ambície, chcú naopak len niesť pochodeň, ktorá posvieti na správnu cestu podnikateľom i marketérom.
A kto je cieľovou skupinou a aký je jej zásah?
Primárnou cieľovou skupinou sú CEO's a CMO's. Verí však, že magazín bude hodnotným čítaním aj pre marketingových špecialistov alebo odborníkov na údaje a BI. Cieľovú skupinu sa darí oslovovať ako v rámci klientskej databázy, tak na odborových akciách – naposledy na Czech Online Expo 2023. S prvým tlačeným nákladom 1500 kusov sú už na polovici za prvý mesiac. Aký je kreatívny proces z hľadiska grafiky a obsahu? Od začiatku magazínu chápali, že pre takýto projekt potrebujú dostatočne silných partnerov oplývajúcich zodpovedajúcou expertízou, aby všetko zvládli dodať v kvalite, akú si sľubovali. Spojili preto sily so skúseným redakčným tímom, ktorý zaštiťoval oslovovanie respondentov a tvorbu obsahu. Zároveň využili aj DTP špecialistu s viac ako dvadsiatimi rokmi skúseností. Pretože projekt ešte v októbri v podstate existoval len v rovine zbožných prianí, do konca roka absolvovali niekoľko workshopov, pri ktorých nastavili koncepciu celého magazínu – od štruktúry až po tonalitu. Následne počas decembra a januára spracovali prvé číslo pre uvedenie na Czech Online Expo.
Aká je miera efektivity?
Na základe spätnej väzby prvých čitateľov môžu tvrdiť, že sa darí ponúknuť kvalitný materiál poskytujúci skúsenosti ľudí z biznisu aj marketingu, ktorý inde neprečítajú. Zhruba mesiac od oficiálneho vydania podobných feedbackov nazbierali niekoľko nižších desiatok. Primárnym cieľom však nie je magazín Pro predávať, ale jeho produkciou prospieť odboru ako takému. A či sa tento dlhodobý boj s veternými mlynmi podarí vyhrať, ukáže iba čas.
Čo k magazínu ešte dodať?
Magazín Pro výrazne podporuje komunikáciu nášho postupného repositioningu z performance agentúry do marketingovej a konzultačnej skupiny. Stanovili si smelé ciele, či už ide o expanziu alebo upevňovanie novej pozície, a cesta k ich plneniu rozhodne ľahká nebude. Už teraz ale vie, že ich na nej bude sprevádzať magazín Pro. S jeho pomocou chcú posilňovať pozíciu a silu marketingových riaditeľov a rovnako tak vnímanie marketingu ako core kompetencie v spoločnostiach.